08 December 2011

Pontianak

Gua tak pernah lagi berjumpa dengan puntianak. Tapi kat rumah gua ada satu makhluk yang mirip puntianak ni. Tak tau lah dari mana asal dia. Naik penat jugak gua fikir macam mana nak halau dia.

Selalu kalau duduk sorang-sorang dia ni menyibuk la nak tarik perhatian. Mula la buat bunyi macam-macam. Ah, gua buat tak tau je. Padahal dalam hati memang cuak jugak. Ye la, buatnya dia tiba-tiba muncul dengan aksi hodoh-bodoh, mau berhenti kejap jantung ni.

Cakap memang mudah. Gua selalu balik rumah terus tido je. Bila dah baring, dia tak boleh nak main nyorok-nyorok kat belakang dah. Jadi mungkin disebabkan bosan, dia akan blah ke tempat lain pulak.

Gua syak makhluk ni ikut gua dari jalan lama Bentong - KL. Ada satu masa dulu gua pernah bercakap tak bertabik-tabik. Gua nak buat kawan dengan makluk macam ni. Tapi gua tak sebut la yang bermuka hodoh. Patutnya gua sebut yang bermuka cantik dan wangi. Barulah hilang rasa takut. Cis, salah cakap rupanya!

No comments:

Post a Comment