21 November 2012

Jangan Pertikaikan

Perhatian satu dunia sedang tertumpu ke Gaza sekarang. 

Seluruh umat Islam tak kira apa pun tingkatan iman, pasti bersimpati dengan nasib saudara di sana. 

Boikot terus dijalankan....sasarannya adalah McD. Untuk mereka yang masih bodoh lagi, boikot ini bukan bertujuan untuk menutup restoran McD ataupun membuatkan mereka rugi besar. Tapi apa yang ingin disampaikan ialah mesej yang jelas bahawa kita tidak berkompromi dengan sebarang syarikat yang membantu secara langsung atau tidak langsung tentera Zionis. McD Malaysia adalah anak syarikat McD Corporation yang berpengkalan di US. Dalam sistem francais, dah tentu McD Malaysia perlu membayar kepada McD Coporation di US. Dan kita sendiri boleh google ke manakah sebahagian wang tersebut akan disalurkan.

Terpulang kepada diri masing-masing sama ada nak boikot ataupun tidak. Sekarang bukan masanya untuk bertekak soal halal atau haram. Ia soal maruah! Saudara mara kita sedang dibunuh di sana, kita pula sedap-sedap makan makanan yang dijual oleh syarikat yang menyumbangkan dana kepasa si pembunuh. Kalau tiada rasa hati perut, teruskan saja memakannya. Jangan pertikaikan mereka yang memboikot. 



Aku yakin, sebahagian umat Islam tidak berdiam diri. Mungkin ada yang menunggu isyarat sahaja untuk membantu. Ada juga yang telah membantu apa yang termampu dari segi wang ringgit, keperluan harian, ubat-ubatan, pakaian dan sebagainya. 

Tak mustahil serangan balas oleh umat Islam berlaku dari pelbagai sudut. Sejarah peperangan besar umat Islam memang melibatkan kekuatan rohani dan fizikal. Bala tentera yang terdiri daripada manusia dan juga jin serta malaikat. Perang salib yang melibatkan Panglima Salehuddin yang terkenal itu bukan setakat kekuatan tentera saja, malah rohaninya juga mantap. Marilah sama-sama kita berdoa untuk kemenangan dan keselamatan saudara kita di sana.

Info Mengenai Tentera Panji-Panji Hitam

No comments:

Post a Comment