16 May 2010

bosan

lame x bwk vr4 aku jalan2 ke kl sejak kena 'tiket' dgn jpj dulu. kebetulan ada janji nak g uptown danau. pekena malis skali. ujan yg turun menyebabkan aku x dpt x melenjan vr4 tu puas2. diasebabkan ujan, minyak pegi balik ade la dlm rm30, tu pun ade lebih. aku pun pening pk camner enjin 4G63T ni mentekedarah minyak. kejap ok, kejap mcm air sungai.

nak kate aku drive slow sgt, xde la jugak. skali skala ade gak cecah 180km/h. tp aku suke. minyak jimat, mcm aku bwk CAD je. ekon la xde. abis compressor jahanam x dpt menampung rpm enjin yg tinggi. biase la masalah tu. dulu pun aku dah kena. asal slalu rev sampai 7000 rpm, mmg compressor cepat 'kong' punye la. tp mane dapat tahan. bunyi downpipe waktu rpm tinggi tu terlalu merdu. mesti mau dgr jugak.

walaupun boost stendet, tp bole la. aku nak laju2 pun buatpe. bknnye nak main drag tiap2 minggu. xde kepuasan lgsg kalau main drag pd aku. sampai bile pun takkan abis modify kalau nak laju. tp skill boleh diasah. kalau hari2 berlatih, lame2 terrer jugak. dlm drag skill ape yg ade? semua org pun boleh masuk, janji kete power. jalan pun lurus.

kalau skill bagus, keta x brp power pun sedap jugak melayan....

No comments:

Post a Comment