17 December 2012

Panah Arjuna

Ada di antara pembaca blog yang suka mengamalkan jampi serapah/mantera yang berlegar-legar dalam internet ni. Berdasarkan statistik blog ni, ramai pembaca lebih cenderung membaca kisah-kisah mistik dan misteri. Sudah tentulah jampi serapah/mentera yang berkaitan dengan ilmu pengasih menduduki ranking tertinggi. 

Salah satu mantera pengasih yang paling terkenal ialah Panah Arjuna. Ada orang menyebutnya Panah Ranjuna. Ilmu ni dikatakan paling berkesan untuk membuatkan seseorang kasih kepada kita. 

Mungkin terdapat beberapa versi jampi serapah/mantera ilmu ni tetapi ia tetap sama. Menyeru sejenis jin untuk membuatkan orang yang dituju teringat-ingatkan si pengamalnya. Ia umpama panah-panah ghaib yang menyucuk perasaan orang yang dituju agar sentiasa teringat dan terfikir tentang orang yang 'menuju'.

Arjuna pula mungkin merupakan nama seorang lelaki. Mungkin pengasas ilmu ni, dewa, jin atau yang seangkatan dengannya yang dipuja untuk membantu.

Bagi mereka yang berkemampuan untuk melihat menembusi alam ghaib tentu saja dapat melihat kelibat jin-jin ini bekerja apabila diseru. Kalau hantu raya digambarkan sebagai satu makhluk besar dan berbulu seperti gorila, jin-jin yang datang apabila diseru mentera Panah Arjuna ni bolehlah digambarkan seperti monyet/beruk yang memegang panah, seperti anak panah cupid yang pernah kita lihat dapat tv tu. 

Jin yang datang bukanlah secomel budak ni, tapi berbulu dan mirip beruk

Mungkin seperti inilah panahnya
Walaupun perkataan dalam mantera Panah Arjuna jika dilihat dari segi bahasa mungkin tiada masalahnya disisi agama, tapi pengamal perlu tahu siapa yang diseru. Siapa Arjuna yang disebut-sebut tu. Jin kafir pun ada yang bernama Syeikh Abdul Qadir Jailani. Soalnya SAQJ mana yang datang bila diseru? Begitu juga dengan Arjuna ni. Arjuna yang mana satu? Yang hensem atau yang berbulu?

Bila seseorang lelaki mengenakan ilmu ni pada seorang wanita dan wanita tersebut berubat, ingat boleh lepas tangan macam tu saja? Jika si perawat jenis kasar, bengis dan kurang berperikemanusiaan (berperike'jin'an), jangan fikir si pengamal boleh selamat. Dah tentu jin-jin ni tadi akan balik semula kepada si pengamal. Waktu tu, sendiri tanggunglah akibatnya. 

Senang cerita, ilmu-ilmu yang tak diketahui asal-usulnya, dan tiada wasilahnnya, tak payahlah amalkan. Banyak buruk daripada baik. 




No comments:

Post a Comment