04 November 2010

demogila

mereka tahu mereka tiada harapan untuk menang di Galas, justeru itu mereka menggunakan kelebihan media untuk menghentam pihak lawan habis-habisan. inilah demokrasi yang kita dukungkan.

mereka lakukan solat hajat untuk kemenangan calon mereka yang bukan islam di Batu Sapi. jika solat hajat ini dilakukan oleh pihak lawan, habislah mereka dicerca dan dimaki kerana bersolat hajat untuk kemenangan si kafir. kesimpulannya, apa pun yang mereka buat tidak mengapa kerana inilah demokrasi.

sebenarnya konsep demokrasi tiada dalam islam melainkan mereka sendiri yang meletakkanya. demokrasi juga bererti bahawa semua hinaan, cercaan, makian dan fitnah yang dipanggil kebebasan bersuara, dibolehkan. di mana pula semua ini dibolehkan dalam islam?

tak guna nak tegakkan benang yang basah. si fathul bari mungkin ada jawapannya namun beliau tetap dipandang sebagai ulama tambatan sesebuah parti. tugas utama beliau adalah bagaimana untuk membolehkan yang tidak boleh. itu pendapat sesetengah pihak dari parti lawan.

No comments:

Post a Comment