01 February 2011

3R

rela, redah & redha aku suka slogan tu. entah macam mana aku nak huraikan, tapi maknanya sangat menarik. baru ni minyak naik lagi. hadiah buat pengundi felda di tenang. mereka bukan kisah pun minyak naik berapa sekali pun. mentaliti mereka senang dijangka dan pemikiran mereka sentiasa di dalam kotak sebab hari-hari pun dok tengok berita tv1 dan baca paper utusan.

semua ni kalau difikirkan memang akan membangkitkan perasaan amarah dalam hati. lebih baik fikir perkara lain yang lebih menyeronokkan. contohnya malam tadi, waktu keluar dari kawasan R&R genting sempah ada sebuah wira dok cucuk-cucuk belakang aku.

saja aku kasi chance. aku pandu macam biasa waktu nak keluar simpang. dia pulak dengan tak bagi salam terus tekan minyak kaw-kaw punya. sebagai reaksi refleks, aku pun apa lagi..... henjut jugak la. waktu tu kereta kami side-by-side. lebih kurang dalam jarak 3 buah kereta ada sebuah satria terkedek-kedek kat depan.

masuk gear dua nampak ketara aku agak ketinggalan. mungkin geram punya pasal, aku pi tekan minyak lebih yang menyebabkan wheelspin yang agak panjang. wira tu dah ke depan skit. ah, tak bleh jadi ni. terus masuk gear 3. sekelip mata wira tadi kat belakang. kejut jugak aku padahal kami sama-sama tengah 'tarik' pickup masa tu. aku potong wira tu seolah-olah dia berhenti je.

haha.... mesti terkebil-kebil mamat tu. kenapa la tak ukur dulu piping aku sebelum 'bakar-bakar'. confirm seminggu tak hilang bengkak kat hati tu. lepas roundabout kena tahan dengan jpj lagi. apelah nasib. kalau enjin tukar & blum endorse memang malang bertimpa-timpa la.

hasrat hati saja la nak gurau-gurau dengan taiko seperti bmw, merc, honda ke. sekali yang datang serah diri anak ikan (wira).... adoi!

* entry aku yang penuh perasaan riak, uhuhu

No comments:

Post a Comment