17 February 2011

hujan batu, hujan emas

satu cara yang baik untuk dilaksanakan ialah serampang dua mata dan itulah yang sedang dijalankan. kepada pemilik kenderaan yang disaman, jika lewat membayarnya denda yang lebih tinggi akan dikenakan.

bagi mereka yang skema dan berfikiran sempit, langkah ni dianggap satu fatwa yang memberi banyak kesan positif. bila orang lambat bayar saman, kita tekan lagi orang tu supaya mereka bayar. sama ada mereka mampu atau tidak itu belakang kira. yang penting, orang tu telah melakukan kesalahan jalanraya dan dianggap bersalah. orang yang bersalah wajar diambil kesempatan ke atasnya.

haha....inilah yang berlaku bila mana negara mula mengalami krisis kewangan. wang yang ada sudah tidak mampu untuk menampung selera besar beberapa kerat pemimpin yang membela nasib melayu di atas sana. nafsu mereka semakin besar dan melayu felda atau di kampung-kampung yang menjadi mangsa kekah mereka.

biasalah. kebanyakan melayu memang akan berbuat begitu bila mana kuasa dihujung jari saja. jadi, terima sajalah sebab hujan batu di negeri sendiri lebih baik daripada hujan emas di tempat lain.

No comments:

Post a Comment