28 March 2011

sihir

baru-baru ni ada orang menguji aku lagi. kali ni di kedai makan waktu aku tengah bersarapan. ada sorang pakcik tengah minum seorang diri. aku perasan yang dia dok pasang telinga tentang apa yang aku bualkan dengan member aku.

saja aku tak nak blah awal. sembang lagi. pakcik ni terus pasang telinga. topik perbualan aku dan member tu sekitar bab solat, bomoh palsu dan alam ghaib. sebelum pakcik tu angkat bontot dia (blah dari situ la), aku perasan dia hembus asap rokok betul-betul belakang aku. aku tak syak apa-apa sebab tak baik buruk sangka sampai tahap begitu.

balik je ke opis aku rasa lain. terus dapat mc. hari kedua sama juga, malah makin teruk. seperti biasa, kalau dah terasa lain ni aku akan merujuk kepada pakar rujuk aku. dan confirmlah aku disihir.

apa lagi. adat kena sihir wajib pada aku untuk dibalas. 3 hari diperlukan dan kini pakcik tu dah tergolek dog dan mungkin masih belum jumpa cara-cara untuk memulihkan diri. almaklumlah, benda sendiri punya. macam anjing, kadang-kadang binatang tu pun gigit tuan.

inilah adat dan lumrah orang melayu. baling batu suka sembunyi tangan. dengki tak pernah nak habis. semoga berjaya mengubat diri sendiri aku ucapkan kepada pakcik tu. sila belajar daripada pengalaman ni.

jangan menganaiya orang kelak terkena diri sendiri pulak. itu jam siapa pun tak boleh tolong kerana Allah punya kuasa.




No comments:

Post a Comment