28 March 2011

karut

dulu aku minat betul dgn perubatan cara islam ni. teringin sungguh aku nak belajar. tapi hari ni, aku tak berapa nak minat lagi. macam-macam jalan dan macam-macam cara ada. banyak yang bercampur baur dengan ilmu hitam dan sihir.

ada yang terus menerus dengan alam yang lagi satu. seolah-olah alam itulah yang baik. lari dari tajuk asal. salah atau tidak bukan aku yang menghukum. cuma aku dah semakin kurang berminat. membaca blog orang lain tentang perkara-perkara mistik seperti batu delima kebal, tarik duit dan lain-lain menjadikan aku muak dengan semua ni.

karut saja semuanya. bukan karut bermaksud tak menjadi, tapi karut bermaksud sia-sia saja. semuanya telah berlalu bagi aku. alhamdulillah kerana aku dah laluinya waktu aku hujung 20an. kini aku tak berminat lagi.

apa yang kita nak, minta saja pada Allah. soal dapat tak dapat bukan kerja kita dah. minta saja dan berserah. itu yang aku faham daripada seorang sahabat.

No comments:

Post a Comment