18 April 2011

Penipu bertopengkan Islam

Satu perkara lucu telah pun berlaku...


Inilah orang yang mengeluarkan kenyataan tersebut.


Nampak beriman, kan? Dengan janggut sejemput dan kopiah meninggi, orang awam biasa akan menganggap lelaki ini sebagai seorang yang berpewatakan warak, baik, ikhlas dan sebagainya. Tapi realitinya, inilah contoh terbaik munafik di negara kita yang terkini. Munafik yang bersolat 5 kali sehari semalam dan berpuasa di bulan Ramadhan (kalaulah dia solat & puasa). Mengapa dia munafik? Sebab orang yang takutkan Allah tak buat perkara-perkara macam ni. Dia sendiri tak tengok video tu, tapi terburu-buru buat tuduhan melulu dengan keyakinan hingga 110%. Apa cerita ni? Sila baca balik kenyataan si laknat ni yang akhirnya terkena pada dirinya sendiri.

Mari kita tanya diri kita. Mengapa seseorang itu dinilai darisegi pakaian dan perwatakannya semata-mata? Mengapa ini menjadi kayu ukur pada peribadi seeorang dalam menentukan akhlak dan sikap dirinya yang sebenar?

Mari lihat lagi gambar lelaki yang 'beriman' ini.



Tentu ramai yang tak sangka lelaki ini mempunyai perangai buruk & keji. Apa pun perancangan lelaki ini, Allah juga ada rancanganNYA dan rancangan Allahlah jua yang akan berjaya.

Bagi yang mendapat petunjuk dan perlindungan daripadaNYA, maka orang itu tetap kekal dalam pemeliharaan Allah jua.

Lelaki ini:

Malaysia's opposition leader Dr Anwar Ibrahim will give a special lecture at the University of Sydney.

Kepada lelaki ini, semoga anda berada dalam penjagaan Allah sentiasa. Semoga anda juga terus tabahkan hati dan kuatkan semangat dalam mengharungi liku-liku perjalanan politik kotor di negara ini. Insya'Allah, hati-hati kami akan kekal bersama anda selagi kami diberi petunjuk oleh NYA.

No comments:

Post a Comment