18 July 2010

kenal

sebuah wira cuba menunjukkan bunyi rabak enjin gsr turbonya sewaktu aku tengah panaskan enjin kat hiway malam tadi. pipe belakang besar macam betis anak dara. siap berbalut dgn 'bandage' putih lagi. skali tengok mungkin ada yang gerun.

sebagai seorang yang memiliki nadi vr4, dah tentu aku lihat gsr tu macam ayam kfc je. kelajuan diturunkan kepada gear 4, bunyi downpipe aku mula memecah kesunyian malam. enjin yang memiliki 240 ekor kuda ghaib terus mengaum untuk pecutan maksimum.

cubaan untuk terus memecut oleh wira tadi ternyata gagal. beberapa saat je aku dah rapat kat bumper belakang dia. kemudian beliau terus ke tepi bila rasa dah tak boleh nak blah dah. sebenarnya dah banyak kali berlaku macam ni. mula-mula kerek bukan main, tapi bila dengar bunyi downpipe aku, terus menikus.

last time dengan vtec dalam terowong. siap drop gear 3 nak kasi bunyi vtec dia menjerit. kejap je, lepas tu seluruh terowong bingit dengan bunyi downpipe vr4 aku. terus terkedu vtec tadi walaupun lepas tu aku hanya drive 100km/h sampai ke tol gombak. tak potong-potong dah. aku slow, dia pun slow. adakah ni satu penghormatan kepada aku? mungkin juga....

masalah enjin yang 'semput' dulu dah dapat diselesaikan. senang je, cuma pastikan enjin tak terlalu panas dan sudah pasti dia akan lancar. satu lagi, bukannya susah nak bezakan bunyi gsr 1.8 turbo dengan bunyi enjin 2.0 turbo...

No comments:

Post a Comment