27 July 2010

politik

aku tak suka cerita masalah di pejabat dalam blog. pada aku masalah macam tu terlalu remeh dan kecil sangat. kalau merungut tentang kerja, lebih baik jangan kerja. mana-mana tempat kerja pun akan ada masalah. pada aku, masalah di tempat kerja hanya di temat kerja. aku takkan bawa pulang ke kampung atau k mana-mana.

sesetengah orang macam biasa, suka bercerita itu ini. aku tak kisah. korang ceritalah sampai korang letih. nanti penat, berehatlah sebentar. alhamdulillah, aku tak ada masalah di tempat kerja. orang yang susah nak dapat kerja macam aku ni mana pandai nak komplen macam-macam. apa yang ada, aku akan cuba suaikan diri.

aku leibh suka bercakap tentang isu yang lebih luas. walaupun aku benci politik, namun aku sedar, bukanlah bidang tu yang aku benar-benar benci. tapi sesetengah orang yang berkecimpung dalam politik tu membuatkan perasaan benci pada politik tu wujud. aku rasa ramai pun beitu.

No comments:

Post a Comment