25 July 2010

toyota chow yun fat

sewaktu dalam perjalanan pulang dari kl ke bentong lepas menghantar member, sebuah toyota alphard secara melulu mengikut belakang kereta aku dengan dekat sekali. aku paling benci bila ada driver yang nyalakan high beam untuk suruh orang lain beri laluan waktu aku tengah memotong di 'fast lane'. apasalahnya berbaris? orang lain pun nak potong juga. aku tak ketepi walaupun dia menyondol-nyondol. depan aku ada kereta lain tengah memotong jadi sama-sama la kita tunggu turn.

tapi nyata alphard tu tak sabar-sabar. terus tukar lane paling kiri. aku pun apa lagi, masa ni la nak ajar skit si alphard tu. enjin vr4 terus mengaum kuat bila pedal minyak ditekan lebih dalam kedudukan gear 4. kalau lihat dari sudut kereta standard, si alphard ni memanglah laju. enjin v6 (aku tak pasti ada supercharger atau tak) dengan nisbah body yang berat tu boleh tahan perginya. tapi vr4 tetaplah vr4 dan alphard bukanlah lawannya. (haha...kerek sungguh ayat aku ni).

dalam 10 saat, lampu alphard tadi hilang dalam pandangan cermin pandang belakang aku. aku terus memandu macam biasa waktu dalam terowong. kira-kira 7 minit lepas tu, waktu nak sampai simpang ke janda baik, lampu alphard tadi kelihatan semula di cermin pandang belakang aku. walaupun aku dah perlahan, tapi alphard tu seolah-olah berfikir 2 kali untuk potong aku lagi. bagus! lain kali jangan pandang kereta buatan malaysia ni sebelah mata je. dok kat belakang tu diam-diam.

No comments:

Post a Comment