07 June 2011

Jangan mimpilah

Kalau difikirkan balik, sekiranya MCA & Gerakan ugut untuk join Pakatan, tentu UMNO akan ikut telunjuk mereka. Tapi lega kerana mereka belum berfikir macam tu. Jadi kita sebagai Melayu masih merasa kuat dan berkuasa lagi.

Dalam BN saja, ada berbelas komponen parti. Hanya satu saja parti yang mewakili Melayu. Jadi, bagaimana jika satu lawan ramai? Fikir sendiri saja. Ramai yang meramalkan sekarang adalah zaman kejatuhan mereka. Aku pun tak pasti. Yang aku sangat-sangat pasti adalah mereka takkan lepaskan kuasa dengan mudah tanpa sebarang tipu-helah ataupun pertumpahan darah. Jangan harap sangat Pakatan nak menang melalui proses demokrasi bila SPR pun mereka yang pegang.

Tolong jangan salah faham. Aku bercakap supaya penyokong Pakatan jangan seronok sangat. Jangan mimpilah senang cerita. Sekiranya PRU-13 diadakan dalam tahun ni, Pakatan tetap tak mampu mendapat majoriti. Sebabnya mudah. Amat mudah. Mereka (BN) telah lama memerintah. Politik adalah periuk nasi mereka. Kalau mereka kalah, bungkus teruslah. Silap-silap ke mahkamah pula. Adakah mereka akan biarkan ini berlaku? Demokrasi harus dinampakkan tapi tak wajib untuk dituruti. Yang penting adalah kuasa. Matlamat mereka menghalalkan apa jua cara walaupun dimulut tak begitu.

Melayu kebanyakkannya terlalu bodoh untuk faham dan terima. Mereka sangat takut sekiranya bertukar pemerintah, hak-hak mereka akan lucut. Ini yang digunapakai oleh BN untuk terus kekal berkuasa.

Apa pun, kita tunggu dan lihat saja. Menurut ramalan geng-geng underground yang dah lama memerhati, satu perubahan yang besar/malapetaka/bencana mungkin akan berlaku dalam masa 3-5 tahun akan datang. Boleh jadi tsunami, gempa bumi, atau pergolakan politik.


No comments:

Post a Comment