03 September 2010

ops tak guna

bermulanya hari ni maka sibuklah pihak pdrm dan jpj bersedia untuk menjalankan tugas masing-masing. aku tak pasti sama ada mereka ni membantu dalam melicinkan perjalanan pengguna ataupun sekadar duduk di tepi jalan sambil berbual kosong.

pengalaman aku memandu waktu tahun baru cina tahun ni sungguh meletihkan. sepanjang jalan dari tg malim sampai ke ipoh sesak teruk. kelajuan kenderaan sama macam pejalan kaki. apa yang pihak polis/jpj bantu dalam mengatasi kesesakan ni? mereka tolong tengok saja.

selain tu, mereka juga kelihatan lebih sibuk nak saman orang yang potong Q. macam mana orang tak potong Q sebab jem teruk sangat? pihak plus pun tak mampu nak buat apa-apa. slogan 'biar perlahan asal selamat' jugalah yang menjadi motto mereka semua.

pada aku bukan masalah laju atau perlahan lagi dah. siapa yang selesa memandu dalam keadaan macam ni? lebih baik buat kempen untuk mengatasi masalah kesesakan daripada kempen mencari salah pemandu. tapi siapalah aku untuk bagi pendapat. kadang-kadang, mereka yang berada 'di atas' sana patut join sama bersesak-sesak dengan pemandu lain supaya mereka rasa sendiri apa yang pemandu lain rasa.

No comments:

Post a Comment