13 September 2010

rancangan

rancangan tv waktu raya kali ni memang tak boleh blah langsung. balik-balik senario, tongga, lawak bodoh sepah dan macam-macam lagi yang membuatkan masyarakat melayu kita nampak seperti masyarakat yang kurang cerdik. kenapalah diaorg ni membazir buat rancangan bertaraf longkang? dan kenapalah ada orang yang suka tengok rancangan-rancangan macam ni?

aku memang tak boleh blah kalau tengok rancangan menyanyi-nyayi dan lawak bodoh ni. rasa membazir betul beli tv dan pasang astro. sejak si apek masuk tv pasal isu dadah, lagilah aku takkan tengok filem yang dia berlakon. buat apa jadikan penagih dadah idola? lembu pun tak macam tu.

jadi apa aku buat? pusing-pusing dengan vr4, tidur, main-main dengan anak atau pun jumpa member-member. tu semua lebih baik daripada menonton tv waktu raya. malah lebih baik tersangkut dalam jem daripada stuck depan tv.

alamak, esok nak kena ke pejabat. mood raya masih kuat lagi. tapi aku tak kisah. aku tak pernah pun benci kerja aku. cumanya esok pasti sunyi di pejabat sebab ramai staf masih lagi cuti. sesetengah orang benci hari isnin dan rasa malas yang teramat sangat pada hari tu. aku rasa semua hari adalah sama.

tahun depan insya'allah anak aku akan berumur setahun. macam manalah agaknya dia nanti. mungkin aku akan banyak berjalan ke rumah sanak saudara raya tahun depan. itulah yang aku nampak buat masa ni.

malam semalam aku keluar dan balik lewat lagi. tetap minum nescafe. dulu aku dah berhenti sebab pening. sekarang tak pening pula.

petang ni aku nak pergi beraya lagi. semalam masalah kipas vr4 dah selesai. kena la rm25, oklah daripada enjin pecah. petang ni sangat panas dan malam selalunya hujan. apa aku nak tulis lagi pun aku tak tau....

No comments:

Post a Comment