03 August 2010

titan

aku tak pernah tahu pun apa maksud titan. tapi aku rasa bunyinya macam best. waktu tengah cedok movie daripada hardisk member, aku cedok la sekali clash of the titans.

lepas tu layan. rupanya titan tu seolah-olah perkataan yang menggambarkan 'tuhan'. jalan cerita dah buat aku menyampah. sebab? cerita mengarut, moralnya juga sah mengarut. yang membuatkan aku layan cerita tu sampai habis ialah aku suka scenery & kualiti gambar dalam filem tu. masa aku skolah rendah dulu, cerita 'the never ending story' lah yang paling gempak. ada anjing boleh terbang, orang batu dan macam-macam lagi. inilah yang aku minat.

kesimpulannya, clash of the titans tak best langsung. lebih baik tak payah tengok. seolah-olah kita rasakan yang tuhan itu ada anak dan ramai sedara-mara. memang kita tak menyokong, tapi tak payahlah. orang greek memang bodoh sebab menggambarkan tuhan seperti tu. jadi apa yang nak dibanggakan sangat dengan bangsa greek?

No comments:

Post a Comment